Friday, June 11, 2010

Top Blogger 2010 - Tag dari Cik Rahmah

Salam sejahtera buat semua.

Cik Rahmah ni biar betul. Blog ni bukannya top mana pun. Anyway a big thanks to her for tagging this blog. Tapi ada syarat rupanya. Kena menjawab deretan soalan-soalan yang diberikan. Rasanya setakat sepenanak nasi belum habis dijawab ni.
Okay... nak start menjawab dah nie...

1. Adakah anda rasa HOT?
- Rasanya macam gitulah. (ketawa dalam hati)

2. Upload wallpaper PC/laptop yang anda gunakan sekarang...

3. Cerita pasal gambar ni...
- Begini ceritanya, Pada suatu hari sedang ku berjalan-jalan di pinggir hutan di negeri entah berantah, ada seorang gadis yang cantik jelita menahanku dan berkata dengan manjanya. "Abe, boleh tak adik lukis gambar abe?". Aku pun menjawab " Demi adik manis, buatlah apa saja". Itulah ceritanya. (Boleh kah?)


4. Kali terakhir makan PIZZA?
- Rasa-rasanya 4 bulan yang lalu. (Feb 10)

5. Lagu terakhir anda dengar?
- Sudah tentu Demi Cinta Ini - Febians

6. Apa anda buat selain selesaikan tag nih?
- Mengunyah kacang Tong Garden.

7. Selain nama sendiri anda dipanggil apa...?
- Che Mid.

8. Tag lagi 5 orang.
-
Kak Long Comel
-
Wan Norizan
-
Nazmi Yaakub
-
Jimadie
-
Liza

9. Siapa orang no 1 pada anda?
- Kak Long atau Kak Niza merupakan salah seorang yang memberi inspirasi dalam dunia penulisan.

10. Katakan sesuatu pada orang no. 5...
- Seorang rakan yang baik dan tidak pernah mengenal erti perit dan jemu. Juga berani mencuba sesuatu yang baru untuk kebaikan diri sendiri.

11. No 3 ada hubungan dengan siapa?
- So far, hubungan dengan famili tersayang dialah. Yang sulit tak taulah pula. (hehe...)

12. Bagaimana pula dengan no 2?
- Yang ini sahabat sejati saya. Dari sekolah rendah sampai ke U kami sekali.

13. Kata-kata cinta dengan orang no 4.
- Jim, I luv u... (Dah kata-kata cinta macam gitulah kot... anyway tak ada maksud tersirat tau hahaha...)

14. Berikan 5 fakta yang anda tahu pasal orang yang tag anda.
- Semestinya dia seorang wanita yang kiut
- Meminati bidang sastera especially Novel dan puisi.
- Blog dia best sebab tu saya kenal dia kot hehe...
- Gigih dalam mengejar cita-cita
- Adik kepada rakan saya Mokhtaza (rakan seusrah)

Akhirnya, semua soalan dah selesai terjawab.
Apa lagi sahabat2 yang telah di tag kan tu sambung-sambungkanlah.

Wassalam

5 comments:

rahmahmokhtaruddin said...

Hehe.. saya waraslah tuan. Kira top lah blog tuan pada saya sebab selalu menjadi tempat mata saya singgah...

Terima kasih sudi panjang-panjangkan tag saya.

[Saya tersipu-sipu membaca catatan tuan tentang saya, hihi..]

A. Hamid Halim said...

Rahmah, terima kasih kerana selalu sudi singgah.

[Tak tumbuh Tak melata. Tak sungguh Teman tak Kata... hehe]

Haniza Hamzah (Nilamsuri) said...

:)) Isshhh ... isshhh ... Hamid biag betui ni? Huhuhu ...

A. Hamid Halim said...

Kak Long: K. Long Punya Blog memang dah terkenal. sebab tu saya letak no. 1 hehe...

Liza Abu Bakar said...

abg ameed (nama lain lagi tu!)
tengkiu! tengkiu!..he..he..
hish!!..mcm2 lah abg ameed ni.
anyway liza suka nak promote blog ni kat org lain..bagi mereka yg cintakan seni & puisi..no 5 is my favourite no jugak.

Hamid Picture

About Me

My photo
Dalam suram malam. Menagih satu janji. Menadah... Mengharap...