Thursday, April 29, 2010

Kayns Resort Teluk Kemang


BILA BERADA di tepian pantai kita akan dapat menikmati keindahan ciptaan tuhan. Hati yang resah jadi tenang memerhatikan lambungan ombak menghempas pantai. Memerhati mentari merah perlahan lahan jatuh ke dasar lautan lalu menghibur hati lara. Perlahan lahan hari yang cerah bertukar malap menghasilkan pemandangan dikejauhan berbalam-balam.


Paling penting dengan segala ketenangan yang dialami akan dapat menghilangkan ketegangan di tempat kerja. Sekali sekala mungkin kita perlu mencari sebuah tempat peranginan untuk meredakan kerunsingan dalam menyeimbangkan tekanan dan cabaran dalam kehidupan kita sehari-hari.



Penulis kali ini cuba membawa pembaca untuk menikmati prasarana indah di KAYNS Resort yang terletak di KM14 @ Batu 9, Teluk Kemang, Port Dickson. Pada tanggal 17 Apr 2010 kami bertolak dari Bandar Baru Bangi lebih kurang jam 2 petang. Alhamdulillah kami selamat sampai ke Kayns Resort lebih kurang 3 setengah petang. Sedikit keliru apabila mencari resort ini kerana papan tanda yang bercampur dengan resort resort lain di simpang masuk. Kemudian kita terpaksa memandu jauh ke dalam untuk berjumpa dengan resort ini.

Sebenarnya percutian ini adalah salah satu agenda family day jabatan isteri penulis. 24 bilik ditempah untuk seramai 79 orang termasuk family. Selesai check in penulis sekeluarga terus masuk ke bilik di tingkat 3. Suasana bilik tidaklah begitu baik terutamanya tandas yang kelihatan kesan kesan karat atau kotor. Secara keseluruhannya tidak ada masalah besar semasa menginap di sini.

Mengikut jadual pukul 5 petang sepatutnya akan diadakan acara telematch. Tetapi biasalah bila kita berkeluarga dan apatah lagi acaranya santai acara bermula agak lewat. Namun pada pemerhatian penulis semua orang berasa puas hati. Dimulakan dengan pembahagian kepada 4 kumpulan (kuning, merah, hijau dan biru). Satu kumpulan mengandungi 8 orang ahli campuran lelaki dan perempuan. Antara acara yang dimainkan adalah masuk air dalam botol, kepit kelapa dengan kaki, tarik kelapa menggunakan gelung rotan, bawa bola pingpong dalam sudu, lari berpasangan, passing belon, bowling padang dan tarik tali. Meriah kalah sure heboh dengan aksi dan gelagat masing-masing.

Habis sahaja acara telematch maka beramai-ramailah pakat terjun kolam. Bermacam gaya dapat diperhatikan. Setelah penat mandi manda gelap pun mula melitupi bumi PD. Bagai burung pulang ke sarang, bagai kambing balik ke reban maka semua orang naik ke bilik untuk bersalin kerana masih ada lagi acara yang dinanti-nantikan.


Tiba waktu malam acara yang ditunggu-tunggu adalah BBQ dinner. Nak tahu apa yang sedap sangat tu. Tengoklah menu yang kat bawah ni. Emmm… pasti menambat selera anda kan.
Sambil itu artis-artis yang sedang meningkat naik menunjukkan skill masing-masing dengan alunan lagu-lagu dari karaoke set yang ditempah khas untuk malam tersebut. Penulis dan isteri sempat men’sumbang’kan lagu Situasi – Bunkface. Acara diselang seli dengan penyampaian hadiah dan cabutan bertuah. Acara tamat lebih kurang 11 setengah malam. Itu pun kerana rintik rintik hujan sudah mulai menimpa badan kami yang suci mulus ini. Memang enjoy disepanjang mala mini.

Pagi besoknya selepas sarapan, kolamlah yang menjadi tumpuan dan pada pukul 12 tengah hari kami semua check out dan menikmati hidangan makan tengah hari dari pihak hotel. Tahniah kepada penganjur kerana berjaya membuat arrangement ini. Kami pulang dengan perasaan yang puas hati.


Rancangan selepas ini mungkin akan ke Pahang. Ke mana??? Tungguuuu...


GAMBAR-GAMBAR KENANGAN SEPANJANG PERCUTIAN:


(Menggelongsor ke kolam)






Acara kemuncak telematch adalah tarik tali. 16 sepasukan. Meriah beb.




Wajah2 model Sony



Acara Polo air



Kaki Terbang




Baling belon




Bowling kelapa




Bawa pingpong dalam sudu




Bawa kelapa dengan gelong rotan




Sempat lagi berposing


Dinner pun bermula




Boss Video Design Encik Mohammad dengan Isteri







Juara Keseluruhan telematch - Kumpulan merah
(semestinya penulis bersama pasukan juara... hehe)




Antara BBQ yang mengecurkan liurku



Penulis dan Isteri berduet...
(Situasi Bunkface - kelakar org tua nyanyi lagi anak2 muda, tapi layan)


Bergambar selepas dinner


Bergambar sebelum bertolak pulang...

Gambar : Ikhsan dari Pemetik Profesional Video Design

(The End)

No comments:

Hamid Picture

About Me

My photo
Dalam suram malam. Menagih satu janji. Menadah... Mengharap...