Friday, April 17, 2009

Ayat Ayat Cinta


Menghurai sebuah kasih sayang dalam ayat-ayat cinta. Sebuah lafaz yang terlalu sukar untuk diluahkan terhadap seorang yang bernama kekasih. Bait-bait yang mungkin akan meruntun jiwa dengan sebuah rasa, sebuah cita dari hati yang luhur.

Desir pasir dipadang tandus
segersang pemikiran hati
Terkisahku diantara cinta yang rumit

Berserabut dalam dakapan keresahan pabila ruang fikir kosong. Sepi dihati. dunia terasa tiada ertinya lagi. Cinta terlarang yang datang menjenguk dikamar rindu menagih sebuah kesan yang abadi. Pedih tak terperi.
Bila keyakinan ku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Ada ketikanya sewaktu seluruh kudrat terlalu rindu akan kekasih. Terpaparlah kekuatan dalam diri. Sanggup melakukan apa sahaja demi cinta. Sanggup meninggalkan harta benda. Sanggup mengenepikan maruah keluarga. Itulah pengorbanan yang sejati.
Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkinku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cinta ku padamu

Kita cuma manusia biasa yang tidak mampu menentang kehendakNya. Kita cuma insan yang merancang tanpa mengetahui apa yang akan dilakukanNya. Biarpun sejuta rintangan yang menghalang tetap ditempuhi jua. Dengarkanlah alam maya yang maha luas ini. Cerita yang benar benar ikhlas. Hanya tuhan sahaja yang mengetahui betapa kuatnya ikatan maya percintaan dalam diri ini.
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakanku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggal kan cinta
Ketika ku bersujud…
Kekuatan cinta yang akhirnya membawa hidup bersama. Terpancar cahaya kegembiraan. Terpampang keceriaan suria yang mengucapkan selamat terhadap alam yang sedang tersenyum. Namun dari Dia kita datang kepada Dia kita pergi. Sesungguhnya cinta itu suci. Tidak mengenal bangsa. Kan terbang buih buih cinta ini ke Firdausi yang menanti.

2 comments:

Hahn 3rd said...

Huh....takde ciri rock kapak...hehehehe....jgn marah bro...

A. Hamid Halim said...

gua layannn semua beb... he he

Hamid Picture

About Me

My photo
Dalam suram malam. Menagih satu janji. Menadah... Mengharap...